Villkor

Personal

Om ni behöver personal så hjälper vi självklart till med det. Vi räknar med en serveringspersonal på 15 gäster vid en sittande middag och en personal på ca 25 gäster vid buffé eller mingel. Är arrangemanget större än 50 gäster ser vi gärna till att det finns en hovmästare som koordinerar allt. Är det ett arrangemang som kräver en kock så räknar vi oftast en kock på ca 30 gäster. Vid sent arbete och/eller när kommunala färdmedel saknas debiteras ersättning för taxiresa/resekostnader från festplatsen till vårt kök. Personalen är olycksfallsförsäkrad.

Pris per person och timme (inkl sociala avgifter):

▪ Kock/kallskänka 395:-/h*

▪ Serveringspersonal/garderobiär 385:-/h*

▪ Hovmästare/koordinator 425:-/h*

▪ Städhjälp 245:-/h (vardagar kl 8–17)

* +40:-/timme efter kl 22.00 vardagar samt lördagar, söndagar och helgdagar hela dagen.

Vi brukar räkna med att personalen börjar arbeta 2–3 timmar före arrange-mangets start och är klara 1 timme efter dess slut. Minimidebiteringen är 4 timmar. Tiden räknas från avgång till återkomst till leveransköket på Strandgatan i Visby.

Leverans

Vi levererar till önskad plats måndag–fredag mot ersättning. Helger vid överenskommelse. Leveransavgiften varierar beroende på avstånd och tidpunkt. Vid leverans till hus utan hiss/med små hissar, vagnar som ej går att rulla, vid lång väg till och från bilen eller om porslinet inte är ihopplockat tillkommer eventuella kostnader.

▪ Vardagar 300:- (kl 8–17)

▪ Vid överenskommelse på helger ca 1000:- (kl 8–17)

▪ Använder ni vår utrustning tillkommer en returtransport på 250:-

▪ (retur vardagar dagen efter eller måndag efter helg kl 8– 17)

▪ Lastbil vid större arrangemang ca 1000:- (enkel väg)

▪ Priset kan justeras vid speciella arrangemang

Vill ni kan ni hämta och lämna allting själva i vårt kök på Strandgatan i Visby. Telefonnummer vid hämtning och lämning: 0737-605760. Returnera nästkommande vardag.

Porslin och utrustning

Förutom mat och dryck kan vi stå till tjänst med porslin, dukar, bord, stolar, belysning etc. Lämna era uppgifter så tar vi fram en offert. Allt efter era önskemål.

Extra transportkostnad tillkommer vid beställning av porslin, tält eller annan utrustning.

Engångskit mm.

Engångkit: Tallrik, bestick, servett och glas 30:-/p.

Vi levererar maten på engångsfat om ni så önskar mot en kostnad, cirka 20:- till 30:- per fat, beroende på storlek.

Dekorkit till buffé inklusive värmeljus 10:-/p.

Fin ”premium” engångsduk på rulle (1,25 x 25m). Vaniljfärgad. 1 100:-. Finns i flera färger.

Skadat och förekommet gods

Vid fakturering debiterar vi för allt skadat, kantstött eller borttappat gods.Var därför noggrann med att kontrollera att allt gods följer med tillbaka.

Offert

En offert från oss är ett förslag där vi beskriver vad vi levererar och ger en uppskattning av kostnaderna. Giltighetstiden finns angivet i offerten. För större evenemang sänder vi ut en orderbekräftelse som vi vill ha din underskrift på för att minimera risken för missförstånd. Eller att ni godkänner offerten på mail.

Bokningsrutiner

Minsta beställning är 10 personer per rätt om ingenting annat anges. Vi är glada om vi får er beställning så tidigt som möjligt, minst 5 vardagar innan beställningsdag. Självklart tar vi beställningar senare men vi kan då inte garantera hela vårt utbud. Senast 2 vardagar/48 timmar innan leverans fastställs angivet antal. Därefter måste vi tyvärr debitera angivet antal. Vid större event gäller separata villkor via offert.

Avbokning

Du kan boka av din beställning fram till 5 arbetsdagar före leverans. Vid senare avbokning debiteras 50% av bokningssumman samt kostnader för nedlagd tid och råvaror. Vid avbokning senare än 2 vardagar/48 timmar före leverans utgår debitering på 100%.

Betalning

Betalning sker via faktura eller kortbetalning. På priset tillkommer eventuella leverans- och personalkostnader samt ersättning för skadat eller förekommet gods. Betalningsvillkor: 10 dagar netto vid fakturering, Privata kunder: betalning kontant, kort eller faktura. Dröjsmålsränta med 22% efter förfallodatum. Vi reserverar oss för eventuella pris- och sortimentsförändringar. Kajp Catering är godkänd för F-skatt.

Öppettider

Vi finns alltid tillgängliga.

Vi har många års erfarenhet och många kontakter så vi kan fixa det mesta. Välkommen att kontakta oss för en offert!

Kontakta oss för fri offert


Hemsida & Design av Intendit Webbyrå